De Colombiaanse koffieketen Juan Valdez is van plan 16 extra winkels te openen in de Verenigde Staten, in Orlando en Miami.
De nieuwe winkels vormen een aanvulling op de negen bestaande Juan Valdez-winkels in de VS – vijf in Centraal-Florida en vier in Zuid-Florida – en zullen gevestigd worden op prominente locaties in winkelcentra en uitgaansgebieden, aldus het bedrijf.
Juan Valdez is opgericht door de Nationale Federatie van Koffietelers (FNC), die Colombiaanse koffieboeren vertegenwoordigt, om Colombiaanse koffie in binnen- en buitenland te promoten. Het merk is eigendom van en wordt beheerd door Procafecol, dat eigendom is van de FNC.
Procafecol lanceerde franchising van Juan Valdez in 2011 om internationale expansie te bevorderen. Het bedrijf heeft niet gezegd of de nieuwe locaties eigendom zullen zijn van het bedrijf zelf of van franchisenemers.
“De Verenigde Staten vertegenwoordigen een enorm marktpotentieel voor ons, niet alleen vanwege het grote aantal koffieconsumenten, maar ook vanwege de groeiende consumptietrends die de nadruk leggen op innovatie, ervaring en duurzaamheidsfactoren die voor ons essentieel zijn,” zei Sebastián Mejía, vicepresident internationale zaken bij Juan Valdez, in een aankondiging van de openingen. “Bij Juan Valdez bieden we een unieke waardepropositie, met 100% premium Colombiaanse koffie, een ongeëvenaarde in-store ervaring, een gediversifieerd productportfolio en meer attributen die zeer gewaardeerd worden door koffieliefhebbers.”
Volgens Procafecol zijn er momenteel meer dan 370 Juan Valdez winkels in Colombia, plus meer dan 220 winkels in 20 andere landen.
Bijna een jaar geleden kondigde Procafecol aan dat het een overeenkomst had gesloten met de in de Verenigde Staten en Colombia gevestigde Green Coffee Company voor de verkoop van verpakte koffie van Juan Valdez producten in de VS, een poging om het merk Juan Valdez verder uit te breiden in dit groot koffie consumerend land.